TREENINGUD

Täis­kasvanute ujumis­kursused

Täiskasvanute ujumiskursustele ootame kõiki, kes soovivad ujuma õppida, alates 18. eluaastast. Täiskasvanute ujumiskursused toimuvad nii algajatele kui ka edasijõudnutele. Täiskasvanute ujumiskursuse peamiseks eesmärgiks on õige ujumistehnika õppimine. See eeldab põhitõdede omandamist ehk esmajärjekorras õpitakse või kontrollitakse põhioskuseid nagu vees hingamine, hõljumine, libisemine ja sukeldumine. Seejärel õpitakse erinevate ujumisviiside tehnikat. Peale õige ujumistehnika omandamist on võimalik tundidesse sisse viia treeningharjutusi, mis tagavad lisaks ka üldfüüsiliste võimete arendamist.


Täiskasvanute ujumiskursustele ootame kõiki, kes soovivad ujuma õppida, alates 18. eluaastast. Täiskasvanute ujumiskursused toimuvad nii algajatele kui ka edasijõudnutele. Täiskasvanute ujumiskursuse peamiseks eesmärgiks on õige ujumistehnika õppimine. See eeldab põhitõdede omandamist ehk esmajärjekorras õpitakse või kontrollitakse põhioskuseid nagu vees hingamine, hõljumine, libisemine ja sukeldumine. Seejärel õpitakse erinevate ujumisviiside tehnikat. Peale õige ujumistehnika omandamist on võimalik tundidesse sisse viia treeningharjutusi, mis tagavad lisaks ka üldfüüsiliste võimete arendamist.

Täiskasvanute algõppe ujumiskursused on vähese kogemusega või kogemusteta ujuma õppijatele. Üpetame ujumisliigutuste põhitõdesid ja veeohutust, aitame üle saada veehirmust, kujundame hingamis-, hõljumis-, libisemis- ja sukeldumisoskusi.

Peale esmaste oskuste omandamist keskendume olemasolevate oskuste arendamisele, kaasa arvatud hingamisele, vastupidavuse tõstmisele, sukeldumisele ja enda püstiasendis vee peal hoidmisele. Samuti kinnistame ujumisliigutusi. Läbides täiskasvanute ujumiskursuse, saavutatakse parem arusaam veeteadlikkusest, veeohutusest ja ujumisest, nagu täiustatud jalalöökide tehnika, sissejuhatus sukeldumisse, vabaujumine ja seliliujumise tehnika.

Täiskasvanute edasijõudnute ujumiskursusedon ujumisoskusega inimestele, kes soovivad arendada oma ujumistehnikat ja selle tõhusust. Edasijõudnute ujumiskursused on mõeldud ka neile, kes soovivad ujumisega tegeleda tervisespordi eesmärgil ja osaleda ujumise või triatloni rahvaspordi võistlustel. Edasijõudnute ujumiskursustel on võimalik õppida lisaks teisi ujumisviise – rinnuli ja soovi korral ka delfiini.

Miks Orca täiskasvanute ujumiskursused?

1.      Meie treenerid on kõrgelt haritud ja täiendavad ennast pidevalt.

2.      Peame oluliseks ohutusnõuetest kinnipidamist ja veeohutuse õpetamist.

3.      Õpetame kaasa mõtlema:selgitamine alati, miks me midagi õpetame.

4.      Kujundame tunni vastavalt õppija ja treenija oskustele ja valmisolekule. Võib öelda, et meie meetodite taga on palju teadust!

5.      Oleme lõbusad:meie kursuse võti on nauding, sest usume, et mida õnnelikumad on õppijad, seda paremad on tulemused. Seetõttu on meie tegevuse üks eesmärke õppimine ja treenimine rõõmu kaudu, ka täiskasvanueas.

4 peamist põhjust, miks peaks ujuma õppima

Ujumise kasulikkusest võib tuua lõpmatult näiteid ja ujuma õppimiseks ei ole kunagi hilja.

1.    Turvalisus

Vesi ümbritseb meid igal pool. Olgu selleks meri, järv, jõgi, tiik või bassein – kõik veekogud on mingil määral ohtlikud inimese jaoks, kes ujuda ei oska. Kuigi Eestis on suvi lühike ja kipub viimasel ajal jahedaks jääma, on rahustav mõelda, et mõnel tõeliselt palaval päeval saavad inimesed end vees jahutada ilma, et sellega kaasneks suur risk nende tervisele, mistõttu on ujumisoskus hädavajalik. Karmid õppetunnid elust meie ümber tuletavad ennast meelde siis, kui loeme uppumissurmade statistikat.

2.    Traumavaene spordiala

Ujumine on tuntud vigastuste riski vähesuse tõttu. Enamlevinud vigastused ujumises on seotud ülekoormusega, eriti õlaliigese puhul. Kui need välja jätta, siis ei kaasne ujumisega peaaegu ühtegi vigastust. Kuna vesi hoiab keha ujumise ajal vee pinnal, ei kaasne ujumises keharaskuse liigutamisest tulenevaid põrutusi, nagu näiteks jooksualadel. Ujumine pole oma olemuselt ka kontaktne spordiala, mistõttu puuduvad sportmängudele omased traumad. Kuigi alati on ka erandeid – kes pole eesujuja rinnulijalalöögiga head pauku vastu nägu saanud, see pole elu näinud J.

3.    Kogu keha treening

Ujumine on väga hea aeroobne treening, mis arendab südame-veresoonkonda ning treenib palju erinevaid lihasgruppe. Vees liigutamine tähendab töötamist takistuse vastu, mis omakorda arendab lihastes jõudu. Iga stiili puhul kaasatakse liigutustele vastavad lihased ja, ujudes kõiki nelja stiili, saab arendada väga hea füüsilise vormi.

4.    Oskus terveks eluks

Ujumisoskus on nagu rattasõit. Inimene, kes on ujuma õppinud ja ujumistrennis käinud, ujumisoskust ei kaota. Ameeriklane Anthony Ervin ei käinud pärast 2003. aastat 7 aastat ujumas, ometi tuli 2016. aastal olümpiavõitjaks. Mõned asjad lihtsalt ei unune. Kui olete ujuma õppinud, saab seda ala harrastada elu lõpuni. See omakorda on hea võimalus panustada oma füüsilisse ja vaimsesse tervisesse ning tagab võimaluse elada õnnelikku ja täisväärtuslikku elu.